Algemene voorwaarden
POYRAZ PARTNERS
Laatste update: 29/11/2025
​
Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 De Dienstverlener: de geregistreerd entiteit-natuurlijk persoon Poyraz Hassan, handelend onder de naam ‘Poyraz partners’, gevestigd te Korte Lindenstraat 26, 9300 Aalst, ingeschreven in het rechtspersonenregister met Ondernemingsnummer 1029.021.926.
1.2 De Opdrachtgever: iedere opdrachtgever - natuurlijke persoon die zelfstandig een beroepsactiviteit uitoefent, iedere Opdrachtgever - rechtspersoon en iedere andere opdrachtgever - organisatie zonder rechtspersoonlijkheid voor wie de Dienstverlener zich inspant om een Kandidaat te werven en te selecteren. De Dienstverlener heeft met deze Opdrachtgever een B2B-relatie.
1.3 De Kandidaat: Iedere (natuurlijke) persoon die door de Dienstverlener wordt geworven en geselecteerd om een (arbeids)overeenkomst aan te gaan met de Opdrachtgever.
1.4 De Samenwerkingsovereenkomst: De afzonderlijke overeenkomst tussen de Dienstverlener en de Opdrachtgever, waarbij de Dienstverlener zich tegenover de Opdrachtgever inspant een of meerdere Kandida(a)t(en) te werven en te selecteren.
Artikel 2. Toepassingsgebied en wijzigingen
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen (inclusief offertes, aanbiedingen, bestelbonnen en overeenkomsten) tussen de Dienstverlener en de Opdrachtgever.
2.2 De aanvaarding van het aanbod (uitdrukkelijk of stilzwijgend door betaling) impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.
2.3 Bij conflict tussen de bepalingen van deze algemene voorwaarden en de Samenwerkingsovereenkomst, hebben de bepalingen van de Samenwerkingsovereenkomst voorrang.
2.4 Bepalingen of voorwaarden die van deze voorwaarden afwijken of die deze voorwaarden wijzigen of aanvullen, zijn voor de Dienstverlener slechts bindend indien de Dienstverlener uitdrukkelijk en schriftelijk met deze bedingen instemt.
2.5 Verwijzen aanbod en aanvaarding naar verschillende algemene voorwaarden, dan komt het contract niettemin tot stand. Beide algemene voorwaarden maken deel uit van het contract, met uitzondering van de onverenigbare bedingen, tenzij de Dienstverlener uitdrukkelijk en schriftelijk met deze onverenigbare bedingen heeft ingestemd.
2.6 De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling van deze voorwaarden zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of van de rest van de bepalingen en clausules.
Artikel 3. Voorwerp
3.1 De Opdrachtgever zal Dienstverlener onmiddellijk en uiterlijk binnen de week schriftelijk inlichten van het afsluiten van een (arbeids)overeenkomst met een door Dienstverlener voorgestelde Kandidaat. De Opdrachtgever voegt bij deze inlichting een kopie van de overeenkomst afgesloten met de Kandidaat om de Dienstverlener in staat te stellen over te gaan tot een correcte berekening van de verschuldigde vergoeding (conform artikel 3 van de Samenwerkingsovereenkomst).
3.2 Indien een door Dienstverlener voorgestelde Kandidaat niet wordt weerhouden door de Opdrachtgever of de Kandidaat een aanbod van de Opdrachtgever niet aanvaardt, en de kandidaat binnen een periode van zes maanden na datum van de eerste voorstelling van de kandidaat door Dienstverlener toch met de Opdrachtgever een (arbeids)overeenkomst ondertekent, dan wel met enige met de Opdrachtgever verbonden onderneming, is de Opdrachtgever de afgesproken vergoeding alsnog verschuldigd.
3.3 De Opdrachtgever mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Dienstverlener geen gegevens van Kandidaten aan derden verstrekken of Kandidaten bij derden introduceren. Indien de Opdrachtgever een door de Dienstverlener voorgestelde Kandidaat binnen zes maanden na introductie alsnog bij een andere persoon, onderneming of instelling introduceert, en dit leidt tot het tot stand komen van een (arbeids)overeenkomst met die Kandidaat – hetzij direct, hetzij via of in samenwerking met natuurlijke of rechtspersonen waarbij de Kandidaat betrokken is – is de Opdrachtgever gehouden de volledige vergoeding te betalen zoals bepaald in artikel 3 van de Samenwerkingsovereenkomst.
Artikel 4. Facturatie en eenzijdige prijsaanpassing
4.1. Facturatie geschiedt tegen de prijzen en voorwaarden zoals vermeld in de samenwerkingsovereenkomst of offerte. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn de prijzen exclusief btw.
4.2 Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen in de Samenwerkingsovereenkomst, betaalt de Opdrachtgever facturen van de Dienstverlener uiterlijk op de vervaldag van de factuur.
4.3 Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen in de Samenwerkingsovereenkomst, wordt iedere factuur beschouwd als aanvaard, tenzij gemotiveerd protest per aangetekend schrijven binnen de 7 dagen.
4.4 De Dienstverlener behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor eenzijdig de prijs van haar vergoeding te wijzigen indien, na het sluiten van deze overeenkomst, één of meerdere objectieve factoren voor de prijsbepaling door voorzienbare of onvoorzienbare omstandigheden wijzigen, met inbegrip van doch niet uitsluitend prijzen van: grondstoffen; diensten van toeleveranciers; energie; heffingen en taksen opgelegd door binnenlandse of buitenlandse overheid en loonkosten.
4.5 De Dienstverlener zal de nieuwe prijs van de vergoeding tenminste dertig (30) dagen voor inwerkingtreding schriftelijk ter kennis brengen. Indien de Opdrachtgever de nieuwe prijs niet aanvaardt, heeft hij de mogelijkheid om de overeenkomst schriftelijk en zonder opgave van reden op te zeggen. Indien de Dienstverlener de opzegging van de overeenkomst niet ontvangt uiterlijk op het ogenblik van de inwerkingtreding van de nieuwe prijs, wordt de Opdrachtgever geacht met de nieuwe prijs van de vergoeding in te stemmen.
4.6 Bij niet-betaling van (een gedeelte van) de factuur door een Opdrachtgever zal een verhoging van het factuurbedrag aangerekend worden met een nalatigheidsinterest conform de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de betalingsachterstand bij handelstransacties en een forfaitaire schadevergoeding van tien procent (10%) met een minimum van 75 euro.
4.7 Deze interesten en dit schadebeding zijn van rechtswege en zonder ingebrekestelling verschuldigd vanaf de vervaldag van de factuur ten aanzien van een Opdrachtgever. Ingeval van niet-betaling van de factuur binnen de vooropgestelde betalingstermijn door de Opdrachtgever wordt een aanmaningsprocedure opgestart. Alle hierdoor veroorzaakte kosten vallen ten laste van de Opdrachtgever.
Artikel 5. Levering en overmacht
5.1 De Dienstverlener verbindt zich ertoe zich naar best vermogen in te spannen bij de uitvoering van zijn diensten, zonder evenwel een resultaat te garanderen met betrekking tot de geschiktheid van de voorgestelde Kandidaat. De Dienstverlener kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de juistheid van referenties, ervaring, vaardigheden of andere door de Kandidaat verstrekte informatie, indien deze achteraf onjuist blijken te zijn door toedoen van de Kandidaat.
5.2 De Opdrachtgever dient te zorgen dat de diensten door de Dienstverlener op een normale manier kunnen uitgevoerd worden op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip.
5.3 De Dienstverlener is niet gehouden tot enige vergoeding voor schade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar geleverde diensten, behalve in geval van zware fout of opzet.
5.4 In geen geval kan de Dienstverlener worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Opdrachtgever als aan derden.
5.5 De aansprakelijkheid van de Dienstverlener is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde diensten.
5.6 Het herstel van de schade veroorzaakt door de niet-nakoming van een contractuele verbintenis zal binnen de wettelijke grenzen exclusief beheerst worden door de regels van het contractenrecht, zelfs wanneer de gebeurtenis die aan de oorsprong ligt van de schade ook een onrechtmatige daad vormt.
5.7 De Opdrachtgever kan in geval van overmacht geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.
5.8 Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte, een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden of natuurfenomenen en pandemiën.
Artikel 6. Bevoegdheids- en rechtskeuzebedingen
6.1 Deze voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.
6.2 Voor elk geschil over de toepassing van deze voorwaarden en de uitvoering van de dienst zijn uitsluitend de rechtbanken van arrondissement Oost-Vlaanderen bevoegd, zonder hierbij afbreuk te doen aan de regels vervat in artikel 624 Gerechtelijk Wetboek.
Artikel 7. Privacy
7.1 De Dienstverlener houdt volgende persoonsgegevens bij: naam- en voornaam, adres, telefoonnummer en e-mail. Deze gegevens zijn opgenomen in het dataregister en in de boekhouding en worden na 2 jaar verwijderd.
7.2 Bovenstaande gegevens (7.1) worden als vertrouwelijk beschouwd. Ze worden uitsluitend bewaard en verwerkt in het kader van de relatie tussen de Opdrachtgever en de Dienstverlener. De gegevens kunnen worden doorgegeven aan partners die helpen bij de verwerking van de transactie met de Opdrachtgever en partners die in het kader van de wettelijke verplichtingen tussenkomen.
7.3 Bovenstaande gegevens (7.1) worden niet doorverkocht of doorgegeven aan derden zonder de voorafgaande goedkeuring van de Opdrachtgever.
7.4 De Opdrachtgever kan steeds kennisnemen van de persoonsgegevens waarover de Dienstverlener beschikt. De Opdrachtgever kan ten alle tijden vragen om deze gegevens te wijzigen of te verwijderen in zoverre dit mogelijk is rekening houdend met de wettelijke verplichtingen van bewaring van gegevens.